(bilden är från xboxflickan.se)
 
Kommer ni ihåg Spelradion?
 
Spelradion var min första spelpodcast som jag började lyssna på. Dem lite skämtsamma anekdoterna från Johan eller den bittra norrlänningen Kristian (tror han är norrlänning) . Kommer så väl ihåg när jag upptäckte Spelradion, det var på ett forum på Gameplayer.se där Kristian tipsade om deras lilla hobbyprojekt.

Första gången jag gick in på Spelradion.se hade dem kanske släppt en sådär 8-10 avsnitt och sidan var ungefär på betastadiet. Genom spelradion fick jag även veta mer om personerna Victor Leijonhufvud och Christer Engström som då jobbade med Gameplay som sedan blev Press2play, Press2play tror jag är i princip nerlagt och begravt för några månader sen.

Hur som helst så gick det några månader och det blev rutin att varje onsdag loggade man in på Spelradion och lyssnade på det senaste avsnittet. Sen gick Spelradion över till Loading.se och väl där fortsatte det med några avsnitt.

Sen kom döden för spelradion. Kristian var utmattad och hälsan var i fara, skolan blev mer och mer även så jobbet. Det sista avsnittet publicerades den 1 september 2010 och antalet avsnittet blev 138 om man inte räknar med sidoavsnittet som var Spelradion Gamex-special 2010.

Än idag saknar jag spelradion och ville att det aldrig skulle ta slut men man visste att nån gång tar det slut.
Hoppas idag att både Kristian och Johan har hälsan i behåll och att vi en dag får ett Spelradion reunion. Om det så bara hade varit ett avsnitt så hade jag lyssnat på det tills jag kan kunde det utantill.
 
Johan från Spelradion medverkar i Overkligt numera där bland annat Christer Engström och Victor Leijonhufvud är med.

Ha en fortsatt trevlig söndag
 
 
        Twitter
 
   
 
Dator, TV-spel,

4 kommentarer

Andreas Berg

10 Dec 2013 11:38

Om du har missat så är även Kristian aktiv podcastare än idag i oerhört välproducerade Cocktailpartyeffekten. Ett måste för alla som gillar diskussionsvänliga ämnen om spel och spelutveckling :)

Svar: Det visste jag faktiskt inte ska bli kul och höra norrlänningen igen :). Jag bockar och bugar för tipset Herr Berg :)
Bloggen om spel

Konamikoden

10 Dec 2013 13:09

Spelradion var bäst!
Understand understand
McKorv
Julspecial
Martin Lindell
Dracula sketchen
<3

Svar: Underbara karaktärer :) Får inte glömma Andreas Berg och xboxflickan finns många fler man fick lära känna.
Bloggen om spel

Tomas Jönsson

10 Dec 2013 13:24

Detta är en kopia av min podradio debut. Kom också in där kring avsnitt 8 - 10 och visst hade en reunion varit fantastiskt.

Tack för trevlig läsning och nostalgi i massor.

Tomas Jönsson

10 Dec 2013 13:24

Detta är en kopia av min podradio debut. Kom också in där kring avsnitt 8 - 10 och visst hade en reunion varit fantastiskt.

Tack för trevlig läsning och nostalgi i massor.

Svar: Kul att höra :) Det var en speciell liten podradio
Bloggen om spel

Kommentera

Publiceras ej