Goder kväll mina damer och herrar
 

Uppehållet som har skett på bloggen kan bara skyllas på en sak eller ja två om man ska vara noga. Spel och plugg tro det eller ej. Plugg kanske svårt att tro då jag inte är något läshuvud men det raskar in en del klara arbeten som bara ska skickas iväg och några enstaka prov sen ska det vara klart. Nåväl skit i det vi går över till spelen. 

På listan (inte i rangordning) 

Far Cry 3

Som enligt mitt tycke är bland top 3 i år utan tvekan. Variationen och friheten är några av sakerna som gör att jag kommer tillbaka till det här spelet. Storyn däremot där är jag kluven, vissa delar av det är bra och välgjort och vissa delar hade kunnat gjorts mycket bättre. 

Det som fick mig att köpa spelet det var att IGN laddade upp en trailer från E3 presentationen, jag hade dock läst lite på förhand och var intresserad av hur det såg ut gameplay mässigt sätt.

Trailern visade valmöjligheterna med icke och dödlig utgång och valen är helt upp till dig själv som spelare. Ville du leka Rambo visst kör bara det finns massa godsaker du kan använda dig av så som raketgevär till C4 med mera, vill du dock köra mer åt smygarhållet så passar det med en pilbåge och där även kniven blir en av dina bästa vänner.

Kan absolut rekommendera Far Cry 3 för dig som inte har eller tänker att skaffa spelet så absolut. Jag ångrade mig inte i alla fall  
 
Brothers: A Tale of Two Sons

Helt klart årets överraskning och att Josef Fares stod bakom det. Jag visste dock att Josef är en gamer och väldigt kunnig inom tv och datorspel även branschen för den delen men att han skulle ta på sig regissör rollen i även spelvärlden trodde jag aldrig. 
Spelet släpptes och jag blev helt fast. Berättar tekniken, atmosfären och karaktärerna för att nämna några saker gjorde mig väldigt positivt överraskad och jag vill att Fares ska fortsätta göra spel !. Josef Fares är en man med en fingertopp känsla och har en berättarteknik som få personer saknar (enligt mitt tycke såklart). Kolla in när jag spelar Brothers, blev bara några delar då hårddisken ville krångla och formaterings disken åkte fram.

Grand Theft Auto V

Fansen fick vänta i 5 år på en ny del i miljardsuccén serien då GTA V släpptes 17 September 2013. Det är den underhållningsprodukt som snabbast dragit in en miljard dollar vilket motsvarar dryga 6,4 miljarder svenska kronor under 24 timmar. GTA IV har jag spenderat många timmar i, både online och i single player läget.

 (Edit)
Det finns flera bra spel som är årets spel bland annat Rayman Legends, Bioshock Infinite och Assassins Creed IV : Black Flag för att nämna några men den listan hade blivit för lång för det här tyvärr :) Vet inte riktigt hur jag ska recensera GTA V då det finns andra personer som gör det bättre.
Vill ni veta mer om Grand Theft Auto 5 så finner ni lite mer info här och på videon nedanför

 
 
 Det var allt för idag. Ha de fint därute
 
 
GTA V, Playstation, Spel, TV-spel, Xbox 360,

1 kommentarer

Daniel

10 Dec 2013 23:43

Last of us?

Svar: Av det jag har sett och läst så absolut ett av årets spel. Har aldrig haft chansen att testa det så kan inte riktigt ge en rättvist bedömning på det :)
Bloggen om spel

Kommentera

Publiceras ej