Runt mars 2006 joinade jag en sida som heter Gameplayer.se och var mitt första intåg till spelvärlden och spelnyheter. Jag var fascinerad att det fanns någon som skrev nyheter om spel på internet och att det inte bara var tidningar som gjorde det och att det var lätt&snabbt att få info. 

Började upptäcka forumet, jag hade aldrig hört talas om vad ett forum var för något. Jag började hänga där och kollade lite vad folk skrev vad dem hade spelat i helgen, vilket spel dem skulle köpa när studiebidraget, vilken konsol som var bäst och dem så kallade "troll" kidsen. En riktigt härlig känsla helt enkelt att hänga på forum. 

Gameplayer.se hade även video avsnitt om spel där dem analyserade veckans nyheter, vad dem hade spelat i veckan, recensioner ja allt från himmel o jord. Kommer ihåg när man kom hem från skolan och riktigt satte och väntade på att avsnittet skulle släppas och vad det skulle handla om. 
Gameplayer hade även Spelfredag där dem hade lite soffmys med en kontroll i handen. Allt var perfekt mitt spel liv hade berikats och sen dess var jag fast i spelvärlden.

Men nyheterna började lysa med sin närvaro och videoproduktionerna blev färre o färre. Vet inte om det var ekonomiska problem eller om crewn tröttna, vissa hade fått andra jobb kanske. Jag vet inte men efter det började jag tröttna på GP och började leta mig efter andra svenska spelsajter och hittade FZ.se runt 2009. Sen dess blev FZ min to-go sajt om spel.

Riktigt synd att sidan som blev ens första steg till spelvärlden har i princip helt dött idag. Tror den senaste nyheten publicerades 14 mars 2012 och det visar att Gameplayer.se har tyvärr gått i graven :( 


 
Hittade ett typiskt GP avsnitt och nostalgi nerven ryckte till lite :) 

 
 
 
 
Dator, Gameplayer, Spel, TV-spel,

1 kommentarer

Simon

13 Jan 2014 00:51

Gameplayer var också min första svenska spelsajt där jag blev helt förtrollad. Riktigt häftigt ändå att GPTV gick på TV en gång i tiden.

Men men livet går vidare

Kommentera

Publiceras ej