Vad hände med Wii U ?


Wii U släpptes november den 30 November 2012. Nintendo hoppades på att samma succé skulle hända med Wii U som med föregångaren Wii. Wii har till dagens datum ungefär sålt 100 miljoner exemplar och det är ingen liten siffra det.

Men tyvärr har försäljningen varit trög för Wii U och inte alls nått den fantastiska start som Wii hade när den släpptes.
Sen tycker jag att Nintendo varit lite för sena med Wii U att göra en så kallad next gen konsol då 360:n och PS3an körde med HD grafiken. Wii U stödjer tekniskt sett 1080p men dem flesta spelen till konsolen idag kör i 720p och kan väl tänka mig att konsolen kanske inte klarar av mer eller men ändå rätt "tekniskt" sett stödjer Wii U 1080p.

Sen är det så att grafiken är inte allt och att det handlar om spelen. Men jag tror som för mig och som för många andra är att lanseringsspelen lockade inte mig så värst mycket. Visst att Assassins Creed 3 och Batman Arkham City är tunga namn men på Wii U ser det ut precis som på förra generationens konsoler. Många av Nintendos lanseringstitlarna har gjorts så mycket bättre på dem andra plattformarna plus att dem redan har spelet eller köper det till en annan plattform. 

Jag var själv sugen på att införskaffa mig en Wii U men det blev aldrig. Som det ser ut idag så ser jag ingen ljus framtid ännu för Wii U, kanske ett nytt Mario sätter fart på försäljningen igen vi får se.

 

Har varit dåligt med inlägg på senaste tiden men ska försöka i alla fall ett inlägg om dagen. 
Ha de fint :)

Twitter

       

Spel, TV-spel,

Kommentera

Publiceras ej